Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Σειρά ανέκδοτων ιστοριών του Μαν. Βιλαντώνη - Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΜΒΑΚΙ

Ο Μπάρμπα Γιακουμής (Ζυός)
(αρχείο Μ. Βιλαντώνη)
Ο Κουτσογιάκουμος
Φωτό Ι. Μαργαρίτη (Μπαρμπούνη)
παρμένη απο το καφενείο "Ρουπελ"
Στυλ. Παντελιά(αντίγραφο)
Στις φωτογραφίες εμφανίζονται γνωστοί ηλικιωμένοι - "παππούδες" που γνώρισε η γενιά του γράφοντος Μ. Βιλλαντώνη στη Χώρα της Νάξου
Ο παππούς μου είχε κλείσει τα 85 χρόνια του. Δεν είχε σοβαρά προβλήματα υγείας, μόνο τα πόδια  του πονούσαν, και αναγκαζόνταν πολλές φορές και
κυκλοφορούσε ακόμη και με δύο μαγκούρες. Στα νιάτα του ήταν πολύ δουλευταράς στεναχωριόταν που του πονούσαν τα πόδια και δεν μπορούσε ακόμα να εργάζεται. Έμενε μαζί μας, όταν η γιαγιά είχε πεθάνει,και ζητούσε συνέχεια από την μητέρα μου να του δώσει κάτι να κάνει .Ήταν μια καλοκαιρινή μέρα του Αυγούστου από πρωϊ έδειχνε ότι θα κάνει πολύ ζεστή.  Σηκώθηκα πρωϊ για να πάω στην δουλειά μου ο παππούς μου κάθονταν έξω στο πεζούλι και ως συνήθως ζήταγε δουλειά από την μαμά μου, εκείνη για να το αποφύγει γιατί είχε δουλειά του έδωσε ένα πακέτο βαμβάκι και του είπε να το ξάνει. Εγώ έφυγα για την δουλειά μου και όταν γύρισα το μεσημέρι είδα το παππού μου μες στο λιοπύρι,να είναι όλος καλυμμένος από το βαμβάκι που είχε ξάνει. Εγώ ο διάολος, τι μου ήρθε (;) χωρίς να με πάρει χαμπάρι ο παππούς μου μπαίνω στο σπίτι παίρνω τα σπίρτα και χωρίς να με δει βάζω φωτιά στο ξασμένο βαμβάκι. Αμέσως εκείνος λαμπάδιασε, σηκώθηκε επάνω και χωρίς μαγκούρα άρχισε να τρέχει, εγώ από πίσω να το κυνηγάω και να μη τον φτάνω, στα 150 μέτρα έφτασα κοντά του αφού ο ίδιος είχε κατορθώσει να πετάξει τις φωτιές από πάνω του, ευτυχώς με λίγες κοκκινίλες στο πρόσωπο και στα χέρια. Ήταν πολύ τρομαγμένος τον γύρισα σιγά σπίτι και εκείνος νόμιζε ότι την ζημιά την είχε κάνει ο ήλιος και η ζέστη, και μου έλεγε ότι καλά το είχε ακούσει αυτό, και τώρα έτυχε στον ίδιο. Εγώ πολύ σοκαρισμένος πού να μιλήσω θα με σκότωνε ο πατέρας μου που πήγα να του κάψω τον πατέρα του.
(H ιστορία αυτή όπως και άλλες που θα ακολουθήσουν είναι απο αφήγηση του Θεοδόση Κατσαρά τον οποίο και ευχαριστώ πολύ)
Μανώλης Κ. Βιλαντώνης

Ο Ευδόκιμος Κεϊσογλου
(αρχείο Μ. Βιλαντώνη)

Ο Αλεκάκης (αρχείο Μ. Βιλαντώνη)

Πολιτικάκης (αρχείο Μ. Βιλαντώνη)

To Bήμα της Νάξου συνεχίζει τη σειρά ανέκδοτων διηγημάτων που έχει γράψει ο Μανώλης Κ. Βιλλάντώνης, ένας Ναξιώτης λαϊκός λογοτέχνης που αγαπάει με πάθος τον τόπο του και την θάλασσα. Η μεγάλη του αυτή αγάπη τον έχουν κάνει να γράψει πολλές θαλασσινές ιστορίες και ποιήματα, πολλά απο τα οποία έχουν δημοσιευτεί σε βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει. Τα βιβλία του Μαν. Βιλαντώνη είναι "Οι λεμβούχοι της Νάξου", "Το λιμάνι της Νάξου", "Παροναξία" και "Ψαράδικες Ιστορίες". Το τελευταίο
κυκλοφόρησε πρόσφατα και διατίθεται σε προσιτές τιμές στα βιβλιοπωλεία της Νάξου.

έχουμε δημοσιεύσει την ιστορία "Ο ΚΥΝΗΓΗΜΕΝΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ"


Ποιος είναι ο Μανώλης Κ. Βιλαντώνης
Γεννήθηκε στη Χώρα Νάξου. Μετά τις Γυμνασιακές Σπουδές μετέβη στην Αθήνα και τέλειωσε τη Σχολή Εργοδηγών Δομικών Έργων στη Σιβιτανίδειο Σχολή. Προσελήφθη στη ΔΕΗ ως εργοδηγός και μετά από χρόνια εργασίας συνταξιοδοτήθηκε. Παντρεύτηκε τη Μαρία Φυσιλάνη από την Πάρο και έχει δυο παιδιά. Είναι γόνος πολυμελούς και πολύ αγαπητής οικογένειας της Χώρας Νάξου και σήμερα που ξεκινάμε αυτό το αφιέρωμα για τον Μανώλη, γιορτάζει η πολιούχος της πόλης "Χρυσοπολίτισσα" που βρίσκεται στη γειτονιά του λίγα μέτρα απόσταση απο την πατρική του κατοικία.
Ο φιλόλογος Γιάννης Λογαράς έγραψε με αφορμή την τελευταία κυκλοφορία: "Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του ταλαντούχου συγγραφέα κ. Μανώλη Κ. Βιλαντώνη με εκπληκτικές ψαράδικες και γενικά νησιώτικες ιστορίες που διασώζουν πτυχές της παλαιότερης ζωής  στα νησιά, ιδίως της Παροναξίας και που συμβάλλουν στη διατήρηση και διάσωση της ελληνικής παράδοσης. Εντυπωσιάζει η απλή αλλά τόσο θερμή γλώσσα της αφήγησης και η δημιουργία έντονων συναισθηματικών καταστάσεων. Τα βιβλία του κ. Μανώλη Κ. Βιλαντώνη τον αναδεικνύουν σε ένα άξιο λογοτέχνη περιωπής.
Νάξος 31 Οκτωβρίου 2013. Γιάννης  Λογαράς, φιλόλογος

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται είναι απο συλλογή του Εμμ. Κ. Βιλαντώνη τις οποίες έχουν προσφέρει γνωστοί και φίλοι ή προέρχονται απο το προσωπικό του αρχείο
(παρακαλούμε να μην τις χρησιμοποιείτε χωρίς την δική του άδεια)

Δεν υπάρχουν σχόλια: